درخشش رنگین‌کمانی‌ها در المپیک توکیو

-methode-times-prod-web-bin-94cddd0c-a99b-11ea-adef-7962e28cd764

این دوره از مسابقات المپیک در توکیو با حضور بیش از ۱۶۰ ورزشکاری که به صورت آشکارا درباره رنگین‌کمانی بودن خود صحبت کرده‌اند، یکی از دربرگیرنده‌ترین مسابقات المپیک برگزار شده تاکنون است.

این مسابقات به میزبانی ژاپن، توجه جهان را به این کشور جلب کرده است. کشوری که به گفته کنشگران و مدافعین حقوق دگرباشان؛ نسبت به دیگر کشورها در زمینه حقوق این جامعه قدم رو به جلویی برنداشته است.  بر اساس منشور المپیک هر نوع تبعیض غیر قانونی است. با توجه به این قانون قانونگذاران ژاپن پیش از شروع مسابقات المپیک در این کشور قانونی علیه اعمال تبعیض صادر کردند.  اگرچه این قانون دربرگیرنده همه اعضای جامعه نبود. کنشگران و فعالان حقوق بشر در تلاشند از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ برای بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی و بدست آوردن حمایت جامعه در زمینه مسائل اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بهره ببرند.

تام دیلی شناگر بریتانیایی

تام دیلی، عضو تیم شیرجه موزون بریتانیا بعد از برد مدال طلای المپیک توکیو از مصاحبه خود برای مشاهده‌پذیری و آگاهی‌رسانی درباره همیم موضوع استفاده کرد.  او با آگاهی از حضور خبرنگار‌های کشور روسیه و چین گفت: « من با افتخار اعلام می‌‌کنم یک مرد همجنسگرا و یک قهرمان المپیک هستم.» او اضافه کرده: « وقتی جوان‌تر بودم فکر می‌کردم به خاطر آنچه هستم دستاوردهای زیادی نخواهم داشت. اما با قهرمان المپیک شدن فهمیدم همه چیز شدنی است.»

تام دیلی اولین مرد همجنسگرایی است که در مسابقات المپیک توکیو موفق به دریافت مدال طلا در رشته خود شده است.